„E-powiat częstochowski” – wspólny projekt 16 samorządów (powiatu częstochowskiego i 15 gmin) mający na celu stworzenie elektronicznego obiegu dokumentów we wszystkich urzędach gmin powiatu częstochowskiego, w Starostwie Powiatowym oraz pomiędzy tymi placówkami, został pozytywnie
oceniony i otrzyma 85-procentowe dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Wartość projektu to 4 mln 656 tys. zł, z czego 3 mln 958 tys. zł stanowić będą środki unijne.
„E-Powiat” ułatwi życie nie tylko urzędom, ale przede wszystkim mieszkańcom
naszego powiatu. Będą oni mogli, nie ruszając się z domu, składać wszelkiego
typu wnioski (np. o rejestrację pojazdu, o zgodę na wycięcie drzew, o
sporządzenie mapy geodezyjnej itp.) drogą elektroniczną. Dla tych, którzy
nie mają w domu dostępu do internetu, zostaną zamontowane całodobowo
dostępne infomaty. W sumie będzie ich 16 - po jednym w każdej gminie (z wyjątkiem Dąbrowy Zielonej, która realizuje od ubiegłego roku projekt
indywidualnie) i w starostwie.
R
Treść artykułów dostarcza Do nabycia w każdy czwartek. Zapraszamy.